Din livsbejakande vän

måndag 10 oktober 2011

Kraniet till en get
 Rockkonsert i kyrkan




Fenan till den enorma flundran som blev fiskad för över fem år sedan visas stolt fram

fisket i nordnorge


Det fanns många och stora torskar, hur mycket man ville rättare sagt..


Kraniet till en val som strandat för ett antal år sedan

Tromsö vidare till karlsöya, Nordnorge

Mallan hav och himmel..


Camping till Urkult festival
Hällristningar vid Nämforsen


Vid en norrlänsk sjö



Waldorfskolan i Solvik, Järna.. Tänk om man fick gå där som barn.. Rena mumindalsdrömmen ju!!

Enstjälks tvillingar

onsdag 14 september 2011

På cykeltur på ön Ven utanför nordvästra Skåne..


Den vackraste tulpan jag sett,tror jag.

tisdag 13 september 2011

måndag 12 september 2011

Grannlaget


Min kära släktgård.. 
En himmelsk trädgård!



En av grannhusen


En äng av kärlek..

Mmm..
Min gammelfarmors hus..

Näckrosor och romans..

Vi hittade en näckrossjö och en obunden roddbåt med årer 
och allt som bara låg och väntade på oss.
Så var vi tvungna till att utforska den mystiska..


Så fann vi det mest magiska romantiska stället..



Det var bara så upplagt till ett sånt här foto..

Har tagit frön från denna rotgrönsaken till nästa år.
Köpte ju ekologiska frön, såklart, från Runåbergs fröer så det går ann.
Tror detta var haverrot.. Blir en överraskning.:)
Har även prövat svartrot, persiljerot och kardborrerot. 
Det finns så mycket mer av mat att upptäcka som inte finns i butiken!


Nu blir det burkar till alla torra råvaror. 
Har haft sånt problem med insekter som ligger
i maten när man kommer hem från affären och sprider sig till allt!
Men det är även fint med glasburkar. Så ligger inte maten 
och drar åt sig giftiga plastkemikalier från förpackningar heller...


Några egenfiskade Makriller blev det också. 
Bara hundra meter från hemma!
Inte visste Eirik att jag var en sånn hejare på fiske.. 
Men det är han som får äta dem.. Det var 12 år sedan jag år fisk sist. 
Dessutom 25 år utan kött (dvs hela livet..).


Ibland kan det vara svårt att komma iväg med bilen. 
Då är det bara att vänta på bättre tider 
eller hitta en stor pinne och börja fösa...
Ska köra den ursäkten nästa gång jag missar bilprovningen..


Vackra är dom...
Här ett möte på sen kvällspromenad med hunden Laila.
Inte alltid lika kul att möta dem dock, speciellt inte kviga med unge..